وزیر آموزش و پرورش در جمع نومعلمان استان چهارمحال و بختیاری:

معلم باید به دانش آموز، زیستن و اندیشیدن یاد دهد

وزیر آموزش و پرورش در نشست با نو معلمان استان چهارمحال و بختیاری معلمی را حساس ترین شغل جامعه دانست و گفت: تمام هستی ارزشمند مردم جامعه در دست معلمان است.

به نقل از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، رضامراد صحرایی در دیدار با نومعلمان استان چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: اهمیت کار تعلیم و تربیت و معلمى،  مساوى زنده کردن همه افراد جامعه است و وظیفه ما حل کردن مشکل معیشت معلمان است.
صحرایی ادامه داد: در این دوره ندانستن و نفهمیدن جهل است و معلمان مهمترین کار در جهان را دارند.
وی بیان داشت: کسانی که بر فرزندان جامعه تأثیر می گذارند، قدرت تغییر زندگی را دارند. نه فقط برای خود این کودکان بلکه برای زندگی همه تاثیرگذار هستند.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به انتخاب دقیق معلمان مدارس گفت: آنقدر درانتخاب معلمان دقیق عمل کردیم که به صراحت می توان به خانواده ها گفت: که امانت های مهم خودشان را به دست معلمان بسپارند.

وی ادامه داد: معلمان مدارس باید به گونه ای باشند که بتوانند دو نسل را بهم وصل کنند. زیرا در حال حاضر یک شکاف عاطفی، ادراکی و ارتباطی بین دو نسل به وجود آمده است.
صحرایی به جذب ۷۰۰ معلم در آزمون استخدامی امسال در استان چهارمحال و بختیاری اشاره کرد و گفت: بسیار خوشحالم که این تعداد معلم در این استان دلاور جذب شده است و امیدوارم که سال‌های بعد نيز به همین شکل استخدام معلم انجام پذیرد.

وی افزود: کار معلم ابتدایی از کار هر استادی در سطح هر دانشگاهی بالاتر است و کار معلم ابتدایی قابل مقایسه با کار هیچ کسی نیست.
صحرایی اظهار داشت: معلم نقش بسیار مهمی در سعادت و شقاوت دانش آموزان دارد هرچه سن دانش آموزان بالاتر رود کار معلم سخت تر می شود.
وزیر آموزش و پرورش گفت: معلمی صورت فرهیخته و بالنده دارد و اگر معلم تکرار در عمل داشته باشد کارش رو به زوال است.
وی ادامه داد: عالم با معلم فرق دارد چه بسا گروه از عالمان معلم می شوند که به مراتب درجه معلم بالاتر است.
وزیر آموزش و پرورش بیان داشت: معلم خوب باید دو نکته را مد نظر داشته باشد، آزمون سازی و محتوا سازی که بسیار در کار معلمی مهم و اساسی است.

وی گفت: عامل نشاط معلم، نشاط دانش آموز است اگر او نشاط داشته باشد معلم هم با نشاط است و راهش به روز بودن معلم هست

وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: کرونا یک درس مهمی برای ما داشت و آن این بود که اگر قرار است فقط آموزش دهنده باشیم نیازی به حضور در مدرسه نداریم.

وزیر آموزش و پرورش گفت: معلم باید به دانش آموز خودش زیستن و اندیشیدن یاد دهد.

صحرایی اظهار داشت: نکته مهم این است که سند تحول بنیادین،سندی است برآمده از آیین و فرهنگ ما یعنی تعلیم و تربیت اسلامی که در این سند به نیاز دانش آموزان و آینده و تربیت همه جانبه آنها توجه شده است.

وی گفت: باید معلم دانش آموزان را موحد و با تقوا تربیت کند و چگونگی ارتباط با خدا را به او یاد دهد.
گفتنی است: در پایان این گردهمایی معلمان با قرائت سوگندنامه ای متعهد شدند در راستای اهداف متعالی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران وفادار باشند.